Languages

User login


ahoms's blog


Models samarretes i polos guifi.net

 Models de samarretes i polos

Voteu la samarreta que més us agradi a http://guifi.net/SamarretaSAX, les dues més votades són les que vendrem al SAX 2011

SAMARRETES

MarróAcerBlau

Guifi.net i guerrilla solar (pendent acabar)

Alguns ja haureu llegit a les llistes que no vull pagar a la electrica ni un duro si me'l puc estalviar, no m'estendré en els motius. En un dels nodes que administro hi tinc un servidor engegat permanentment i per a disminuir la factura muntaré un kit de guerrilla solar.

En aquesta entrada aniré anotant la informació que cregui útil

Imatges del kit:

Tunel ssh i proxy socks en un plis!

Per a una ubuntu amb el navegador firefox:

Des d'un terminal:

#sudo ssh -D 1 -p port usuari@domini.com

Haurem de posar la contrasenya de root de la nostra màquina i la contrasenya de l'accés ssh

Llavors  anem al firefox -> preferències -> Avançat -> Xarxa -> Avançat i allà marquem el botó parametres i el deixem com a la imatge

I apa, ja podem navegar per dins la xarxa de guifi (o la que sigui)

TODO: que passa al resoldre les adreces de guifi si tenim un dns extern

Eines per a obtenir informació sobre un enllaç wifi (i mesh)

Tot sovint em trobo que haig de comprovar com funciona (si és que ho fa) un enllaç, wifi o cable. Acostumo a fer servir les següents eines:

-. arping -I interficie IP.a.comprovar

Exemple:

Flashejant una ràdio engenius EOC 5610 amb openwrt

Gràcies a un correu de l'Alejandro[1] que remetia a un post d'un blog[2] he pogut flashejar una ràdio engenius EOC 5610 amb el firm openwrt. Aquesta ràdio és bifrequencia, pot funcionar als 2,4 O bé als 5 GHz però el programari de gestió que porta de fàbrica és una porqueria. Espero que amb l'openwrt pugui fer moltes més coses Smiling.

Primer he intentat flashejar-la des del meu ubuntu però no he pogut (seguint aquest altre post[3]), crec que per problemes del meu ordinador amb les adreces de la interfície. Al final ho he fet des d'un XP seguint [2] i m'he sortit. En resum:

1-. Instal·lar el putty i el tftp

Configurant un aparell de reset remot IP Power 9258

NOTA IMPORTANT: A pesar de tot el que explico a continuació el meu aparell segueix comportant-se malament i he decidit aparcar-lo definitivament

L'IP power 9258 és un aparell per a poder connectar i desconnectar aparells de forma remota via IP

No és massa car però no és pas el més fiable, i hi ha tants manuals que donen ip's de fàbrica diferents que és un ciri saber quina és la bona

La primera part m'ha fet falta per a recuperar un aparell que es va quedar més que tonto. La segona és com l'he reflashejat amb l'últim firmware i l'he configurat

Equipament emprat:

Tracepath, una altre eina per a linux per a comprovar la ruta seguida cap a un destí

Acostumat com estic a fer servir el traceroute aquesta eina m'ha semblat més ràpida. Aquesta és una sortida típica

Xerrades al ninux Day

Per als que no hi hagueu pogut venir, vaig escrivint les impresions i comentaris d'alguna de les xerrades

Time

Talk / Activity

Author

Abstract

Slides

 Links/Notes

Descarregar-se un fitxer d'una màquina remota amb scp

Volem descarregar-nos un fitxer que es troba en una màquina remota a la que tenim accés per ssh

Per a linux (línia de comandes)

1-. Obrim una consola (o terminal)

-. En ubuntu la trobarem a Aplicacions->Accessoris->Terminal

2-. Escrivim

scp usuari@host.domini:/Cami/cap/al/fitxer ./

el host.domini pot ser una adreça tipus guifi.net o bé una adreça ip com 10.138.0.1

3-. Quan ens demani la contrasenya posem la que correspongui

Accedir per ssh a una màquina remota

Per a linux

1-. Obrim una consola (o terminal)

-. En ubuntu la trobarem a Aplicacions->Accessoris->Terminal

2-. Escrivim

ssh usuari@host.domini

el host.domini pot ser una adreça tipus guifi.net o bé una adreça ip com 10.138.0.1

3-. Quan ens demani la contrasenya posem la que correspongui

4-. Ja som dins la màquina remota

Per a windows (farien falta pantallassos però ara mateix no tinc windows a mà

Generar firm personalitzats per a guifibages

Tot i que voldriem que ho fes directament l'aplicació de guifi.net, encara no és possible. Mentre no es pugui podeu fer-vos els vostres firms per a nanostations i nanostations-LOCO, personalitzats per a cada node, seguint les següents instuccions:

1-. Connectarem per ssh al servidor xevi.dyndns.org

2-. Anirem al directori que ens interessi:

cd /mnt/magatzem/guifibages/firmwbuild-Nano # Si volem flashejar una nano

cd /mnt/magatzem/guifibages/firmwbuild-Loco # Si volem flashejar una loco

3-. Executarem el generador de firms

Configurant la sortida a internet d'una ràdio freifunk connectada a la LAN

A guifibages tenim algunes portes a internet que es connecten a la xarxa a través de ràdios amb el programari freifunk, majoritariament linksys WRT54gl.

Ara no en recordo el motiu (crec que perquè des de la xarxa local que allotjava la ràdio i la sortida a internet no es podia navegar per la xarxa guifi) però vem optar per no fer servir el port WAN  per a connectar la ràdio a l'internet, aquesta configuració faria que la ràdio anuncies automàticament la sortida a internet i en permetés l'ús a la resta de la xarxa.

La configuració per a fer-ho és:

1-. Connectar el cable de xarxa al port LAN de la ràdio i a un port del router ADSL

Flashejant unes foneres que tenia per casa amb el kamikaze

Resulta que tenia 5 foneres a casa mortes de fàstic i he pensat que hi podria posar la versió kamikaze del firmware freifunk i repartir-les entre la gent que en pogués fer ús.

Aquest com es fa també és vàlid per als meraki mini (després de moltes desventures ho he aconseguit amb els paquets kamikaze jffs2-64 i el vmlinux.gz)

Per a flashejar-les ho he fet seguint les instruccions de:

http://wiki.freifunk.net/Fonera

http://www.facebook.com/note.php?note_id=7145231545

Trastejant amb la nanostation2

Ara fa uns dies vem fer unes proves al laboratori dels telecos de la UPC de Manresa.

Voliem comprovar algunes coses del rendiment de les nanostation2 corrent el firmware openwrt kamikaze.

Algunes de les conclusions que vem treure:

1-. No funciona l'antena externa, almenys no vem ser capaços de fer-la funcionar. Com que això no quadra amb el que hem llegit als fòrums haurem de repetir la prova amb una nano configurada segons els parametres que es citen i també amb el firm original

Instal·lant guinux en un host xen

INACABAT ENCARA

 

1-. Instal·lar xen en el servidor (hi ha moltes guies de com fer-ho, per exemple aquesta) pensant que ens caldrà poder crear hosts en HVM 

2-. Descarreguem el guinux i el cremem en un cd

3-. Copiem el contingut del cd tal qual al disc del servidor (dom0)

# dd if=/dev/scd0 of=guinux.iso

4-. Creem el fitxer que contindrà el servidor virtual

#qemu-img create -f qcow guinux.img 8G (8G per a 8Gb de mida)

5-. Creem un fitxer .cfg per a poder crear el domU

Aquest és el meu guinux.cfg

Syndicate content