User login


Badalona Garbi65


node3585 BDNgarbi65Badalona Garbi65
zoneBadalonac/Garbí 65, Montigalà-Batlloria - Badalona
position (lat/lon)Lat:41.454651
Lon:2.238501
15 meters above the ground
available for mesh & statusYesWorking
graphs provided fromTake from parents
user and log information
created byjprici at Tue, 03/01/2006 - 11:11
updated bySGaleano@badalonawireless.net at Sat, 03/05/2008 - 00:26

devices

device

typeipstatuslast available
andromedaserver/Working
BDNgarbiSTradio10.139.17.33/27Working RouterOSv2.9
You are not allowed to update this node.

links (wds)

linked nodes (device)ipstatuskms.az.
BDNgarbiST - BDNgarbi-iesLaPineda
10955-BDNiesLaPineda (BDNiesLaPinedaGarbi)172.25.5.101/172.25.5.102Working 0.168168-S
Total: 0.168 kms.

links (cable)

No links defined

links (ap/client)

No links defined

Comments

AIxò és d'una xarxa ja existent?

Hola.
Estas definint nodes d'una xarxa ja existent? És a dir, amb el seu rang d'ips etc?
T'ho dic perquè si és així, abans de crear trastos etc, val la pena definir els paràmetres de la zona amb els seus rangs d'adreces, etc. Si ho fas directament t'assignarà automàticament IP's noves que no coincidiran amb les que ja tens.
Si simplement estas fent proves de com va l'aplicació, fes-ho sisplau a les webs de proves (proves.guifi.net) o als mirrors. Aquesta és la web de "producció" (la bona).

En tot cas si vas a gestionar una zona nova, venvingut, però seria bó que et subscriguis a les llistes de correu. Allà et serà més fàcil anar rebent instruccions de com va tot plegat.

SAX.

Rang d'Ip's

Si, el node està dins de la xarxa de BadalonaWireless i té el seu propi rang d'ip's, extret de RedLibre.net Com esteu assignant ip's per zones? Seguint el model de RedLibre o un altre de diferent?

ni un ni l'altre

les ip's les agafem directament de freenetworks (que és d'on les agafa redlibre) i a les zones que es poden anar definint si tenen rang els hi posem que cada ràdio agafi una ip d'aquest rang

per cada ràdio que dónes d'alta se li assigna un /27 pq així pugui tenir 30 clients a darrere (o servidors, o telèfons ip, o càmeres, o el que sigui) i per fer els enllaços fem servir una 172.25.x.x /30 pq només hi hagi les dues ip's de l'enllaç

si ens dius quin rang feu servir i si vols la ip per aquesta ràdio ja tu posarem pq ara no deus tenir permisos per ficar-ho Smiling

amb quina mida de xarxa esteu treballant a badalona? (fem una mica de safreig xD)

el criteri és el mateix

Efectivament els rangs venen del mateix lloc (freenetworks) i fins i tot s'assignen amb criteris similars (/27 per als nodes, 172.x.x.x) per als enllaços... per tant és Igual d'on vingui, és 100% compatible. Si coneixes els criteris de redlibre, t'hauràs adonat que els criteris que t'acava d'explicar en Gil, són els mateixos.

El que canvia és la forma d'obtenir les adreces. Aqui ja s'obtenen de forma automàtica a través de la aplicació pel simple fet de crear una zona i posar-hi trastos. A redlibre tot això encara és manual. D'aquí venia la pregunta: Si ja teniu un rang propi obtingut manualment, en principi no us en caldria pas un altre, i podeu fer servir el que ja teniu assignat, posant-lo manualment en la configuració de xarxes de la zona, i a partir d'aqui s'assignaran adreces dins del vostre propi rang (fins que s'acabi), o assignant també les adreces manualment als trastos. Per fer això calen privilegis d'administració especials: L'aplicació està pensada perquè un usuari normal, sense coneixer d'administració de xarxes i rangs, pugui crear-se nodes i trastos i obtenir adreces vàlides.

Una xarxa de la envergadura i quantitat de zones de guifi.net seria un maldecap gestionar-la assignant les adreces de la forma que es feia a redlibre. D'aqui que s'optés per un altre métode, el que no vol dir que siguin incompatibles, perqué en ambdós cassos es fan servir adreces de rangs reservats a freenetworks.

Tinc entés que redlibre vol fer alguna mena d'aplicació per gestionar les adreces, el que no tinc ni idea és de com ho tenen. Crec que hi ha un company vostre (Sebastian Galeano) que hi estava pel mig, li pots preguntar a ell. Jo els hi vaig preguntar farà com un més però no n'he obtingut resposta.

Rang d'ip's

Si, tenim un rang reservat de freenetworks. Al meu node li hem assignat la 10.35.229.0/27 del rang de BadalonaWireless. De totes maneres, l'11 de Febrer en parlem a Manresa Smiling
Salut!