Fa temps que tinc el MLDonkey funcionant al servidor l'Esquirol de Cambrils i els 'guiferos' poden baixar qualsevol cosa de la xarxa Donkey (he de mirar si es pot fer d'altres xarxes, bittorrent, gnutella, etc...) mitjançant webGMUI (en teniu una explicació a la revista GUIFI.NET, números 2 i 3).
Fins ara però, havia de moure els arxius des del incoming al directori del servidor FTP (hi ha altres solucions però no em convencien), per després baixar-les del servidor amb un client FTP.
Finalment, i llegint varis DOCs d'en Sunbit, he preferit tirar endavant la idea d'un OpenDCHub i compartir el directori incoming directament.
El primer pas ha estat, la instal·lació d'opendchub: $sudo apt-get install opendchub i la seva posterior configuració; arxius /root/.opendchub/config i motd. Vigileu amb els ports, per si heu de retocar el tallafocs (iptables). Per exemple:
---------------------------- /etc/init.d/tallafocs ------------------------------------
...
/sbin/iptables -P INPUT DROP
...
## HUD Direct Connect (Només des de la xarxa lan/wlan - interficie eth1)
/sbin/iptables -t filter -A INPUT -p tcp -i eth1 --dport 53696 -j ACCEPT
/sbin/iptables -t filter -A INPUT -p tcp -i eth1 --dport 411 -j ACCEPT
...
-----------------------------------------------------------------------------------
Només ens resta instal·lar un client DC al nostre servidor: $sudo apt-get install dctc. Per no tenir problemes de permisos, l'usuari que executi el client DC ha de ser el mateix que executa MLDonkey. Per a això obrim una nova terminal, ALT+F2 entrem amb l'usuari pertinet, en el meu cas 'mldonkey' i executem:
$dctc -n EsquirolHUB -s /home/mldonkey/.mldonkey/incoming -a 10.36.128.2 -p 412 -g esquirol.cambrilswireless.net:411 -u 2,2,2 -t
a on:
EsquirolHUB --> nom de l'usuari (el que veuran els altres usuaris del DC Hub)
/home/mldonkey/.mldonkey/incoming --> directori que comparteix l'usuari
10.36.128.2 / 412 ---> IP i Port de l'usuari
esquirol.cambrilswireless.net:411 --> DNS i Port del servidor DC Hub
Diria que no em deixo res, si algú vol aportar quelcom més o corregir alguna cosa, benvingut serà.
Jordi Barenys
port
dctc -n EsquirolHUB -s /home/mldonkey/.mldonkey/incoming -a 10.36.128.2 -p 412 -g esquirol.cambrilswireless.net:411 -u 2,2,2 -t
si el servidor te el port 4747, el port per al client que a de ser 4748?
linksysds@jabber.badalonawireless.net - ara estic :
Port lliure
Al Direct Connect, tant al servidor com als clients li pots posar el port que vulguis, no han de ser els mateixos ni tenir cap relació.
El client necessita saver quin port fa servir el servdior. Quan el client connecta al servidor, li diu al servidor el port que esta fent servir. El servidor s'encarrega de dir a tots els clients el port que fa servir cadascu.
S'enten?
S'enten, S'enten :)
Ho feia amb port client 4748 i port del servidor 4747 però no funcionava.
Al final he fet el següent:
dctc -n OnzeDeSetembre -s /home/ftp -a 10.139.7.4 -p 4747 -g 10.139.7.4:4747 -u 2,2,2 -t
Client en la mateixa maquina que hi ha el servidor.
Gracies
linksysds@jabber.badalonawireless.net - ara estic :
port client 1472
Majomo utilitza elport 4747 al servidor i els ports per transferències entre client 1472, tant UDP com TCP. i funciona.
Quina es l'adreça per connectar al servidor?