
Terrassa Guif.net ja està del tot endinsada a les xarxes socials més conegudes, per donar suport a través de les mateixes, compartir coneixements.

Ve amb el AirOs 5.1, ja os anire postejan com va XDDD
P.D. Ja es actualitzada a la versió 5.1.2 del AirOs
Acostumat com estic a fer servir el traceroute aquesta eina m'ha semblat més ràpida. Aquesta és una sortida típica
Resulta que tenia 5 foneres a casa mortes de fàstic i he pensat que hi podria posar la versió kamikaze del firmware freifunk i repartir-les entre la gent que en pogués fer ús.
Aquest com es fa també és vàlid per als meraki mini (després de moltes desventures ho he aconseguit amb els paquets kamikaze jffs2-64 i el vmlinux.gz)
Per a flashejar-les ho he fet seguint les instruccions de:

Avui dia 10/09/09 hem pujat al node Negrin de la Vajol i hem ampliat amb unaltre Rb el Super Node! be aqui poso unes fotos del esdeveniment!
En Pep penjat del la Torreta
Aqui descobrin America jajaja, i casi l'hi pica la vespa!! al dit!
Be les antenes sectorials
Sur majesta la ...........
Xispi la Gossa guifi tambe navega!
La situació és un servidor guifi.net amb guinux-fedora amb una tarja de xarxa i la porta d'enlaç apuntant a la IP del router d'Internet. Es vol afegir la ruta 10.0.0.0/8 cap al router guifi.net
nano /etc/sysconfig/network-scripts/route-eth0
Afegir:
10.0.0.0/8 via 10.155.6.33
on:
10.155.6.33 és la IP del router guifi.net
dig @10.138.25.68 -b 10.155.6.34 guifi.net axfr
on:
10.138.25.68 master
10.138.6.34 slave
En Ramon s’ha “currat” (com no) unes utilitats que faciliten molt les tasques d’administració de la xarxa i de IPs. Sobretot es guanya molt de temps quan s’ha de “buscar”.
Un esquema per saber quin es l'ordre correcte amb el que s'haurien de posar les miniPCIs en una Routerboard 600 i l'expansió RB604.
RB600
+--------------+
| +---+ +---+ |
| | 3 | | 1 | |
| +---+ +---+ |
| +---+ +---+ |
| | 4 | | 2 | |
| +---+ +---+ | RB604
| | +--------------+
| :| | +---+ +---+ :
| :| | | 8 | | 6 | :
| :| <== | +---+ +---+ :
| :| <== | +---+ +---+ :
| :| | | 7 | | 5 | :
| :| | +---+ +---+ :
| | +--------------+
| |
+--PoE---------+
Requisits
Instal·lació
Descarreguem l'arxiu executable i l'instal·lem
ftp://10.139.7.4/Juegos/Windows/WolfET.exe per internet ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/et/win32/WolfET.exe
Descarreguem l'arxiu per actualitzar el joc, el descomprimim i substituïm els fitxers original per els que em descarregat.
ftp://10.139.7.4/Juegos/Windows/ET_Patch_2_60b.zip Per internet http://muj.edisk.cz/stahnout-soubor/47604/ET_Patch_2_60b.zip_3.95MB.html
Un com tenim tot això instal·lat ja podem iniciar el joc, ens sortira una pantalla de configuració.
Poseu el vostre nom, escolliu tipus de connexió lan i activeu el punkbuster.
Requisits
Instal·lació
Descarreguem l'arxiu executable
$ wget -c ftp://10.139.7.4/Juegos/Linux/et-linux-2.60.x86.run
També ens descarreguem les actualitzacions
$ wget -c ftp://onzesetembre.guifi.net/Juegos/Linux/et-linux-2.60-update.x86.run
Una vegada que tinguem els dos fitxers descarregats, podem iniciar el procés d'instal·lació. No és necessari estar com usuari root, de manera que ho podem instal·lar en el directori personal (/home):
$ sh ./et-linux-2.60.x86.run
Apareixerà una pantalla amb les opcions d'instal·lació. Les opcions per defecte són suficients. Després de finalitzar la instal·lació, anem a aplicar l'actualització que descarreguem:
Estat del disseny del cartell per la presentació. L'anirem actualitzant fins que surti una versió definitiva. Si els que li feu una ullada teniu cap de les imatges que fem servir amb una mica mes de qualitat us agrairé que m'ho feu saber per tal de que quedi el millor possible
Aquestes dues versions de firmware tant habituals en els nostres Linksys/Buffalos tenen un problema amb l'unsolclik i és que requereixen que el password s'entri encriptat.
Si us trobeu que després de passar l'unsolclick en aquest firmware, no podeu entrar de cap manera en el vostre router, ni amb les contrasenyes habituals de guifi, ni amb la per defecte del firm, haureu de fer-li un reset i passar-li l'unsolclick de nou però amb aquesta variant:
substituir:
nvram set http_passwd="guifi"
per:
nvram set http_passwd="bJL47U7QQfcYs"
Miquel, se t'acomula feina
Aquest pretén ser un manual-recordatori per a poder executar comandes remotes ssh des de la nostra màquina que es troba darrera d'un proxy guifi.net a un servidor ssh extern. Es una adaptació per a "guifi" del manual que podem trobar a la web de Bulma: http://bulma.net/body.phtml?nIdNoticia=2116
Primer de tot, per evitar fer perdre el temps, diré que seguint aquest manual, qualsevol configuració feta a la propia màquina serà inutil sense la "complicitat" o bé del administrador del nostre proxy, o bé de l'administrador del servidor ssh.
Es tracta de fer un tunel 'ssh sobre https' , de manera que es puguin executar comandes ssh (port 22) passant pel proxy com a https (port 443). El programa que s'encarregarà d'això es diu corkscrew. No tindrem cap problema a instal·lar-lo perque es troba en els repositoris:
Es un programa senzill que s'executa segons els següents paràmetres:

| Supertrasto + (4 miniPCI + 4 antenes) | 290 € + 720€ = ........1.010€ |
| Kit solar per alimentar el supertrasto almenys 7 dies sense sol | |
| Placa solar A-55 | 500 € |
| Bateria gel MVG 140 Ah | 450 € |
| (Bateria líquida 140 Ah | 250 €) |
| Regulador solar 12V 6 A | 50 € |
| Torreta 1'5 m + Suport antena | 200 € |
| Caixa/Armari | 550 € |
| Ventilador | 25 € |
| Termostat | 40 € |
| | |
| Subtotal (sense IVA) | 2.825 € |
| Total (IVA incl.) | 3.277 € |