
Avui diumenge dia 24 d'Octubre s'estan realitzan feines de canvi de la escomesa elèctrica del Seminari de Vic, cosa que provoca que tot l'edifici estigui sense corrent.
Han dit que cap allà les 13h ja estarà de nou el suministrament elèctric restablert.
Salutacions,
Joan Gaudes

Dissabte 28 d'Agost de 2010, a les 7:30h i fins a les 13h, es farà la actualització d'aquest important supernode a Taradell.
Qui vulgui venir a treure el cap serà benvigut!
Salutacions!

Us deixo un avanç del que serà el nou trasto que estem preparant i que farem servir a Taradell.
Properament més info
!
Salut!
Cesc & Joan

El supernode TarAnt, situat a la zona de les Pinediques a Taradell, porta diversos dies fent el burro.
Ahir durant tot el dia s'hi va fer una actuació substituint les 11 minipci's que porta l'equip per noves i es va instalar-hi un SAI per regular-ne la corrent que hi arriba a l'equip. Tot i així es segueix penjant.
Ja se n'ha subtituit també la placa per una RB800 i en continuava fent el mateix. L'equip queda engegat però el sistema operatiu es penja, de forma que no s'hi pot accedir sinó se li realitza un rebot a l'equip. En canvi, altres equips que també hi ha al supernode (Nanobridge i RB433UAH) funcionen perfectament i sense problemes.

El supernode principal de Taradell, que enllaça amb Vic, Muntanyola, i la resta de supernodes de Taradell està aturat. No sabem exactament la raó, ja que fa la penjada de forma aleatoria i sense seguir cap patró. Tot i que s'espera tornar-lo a deixar en línia al llarg d'aquesta tarda, demà se'n farà el canvi per una RB800 per a poder solucionar aquests problemes.
Si algú vol venir a donar un cop de mà es benvingut!
Salut!
Joan Gaudes

L'operadora Gaufix.net, amb Joan Gaudes al capdavant, ha posat en marxa un nou servei d'accés a Internet a través de Guifi.net, complementant a les actuals sortides a Internet via proxy que ja hi ha a dins de la xarxa Guifi.net.

Ja es troba operatiu el nou proxy de Muntanyola.
Les dades per connectar-s'hi són: 10.138.95.10, port: 3128
proxy.muntanyola.guifi.net, port 3128.

Aquest matí acabem de deixar apunt un nou Punt d'Accés a 5Ghz funcionant a Taradell, al supernode TarAnt.
Per tal de poder-vos conectar al nou AP, necessitareu un equipament que treballi a 5Ghz i seleccionar, si esteu a la zona del pol. Ind. Castellets i el Barri de Pequin (fins a arribar a la rotonda de l'Atlàntida), l'AP de nom "TarAntAP51".
Es previst que a la zona de la Roca/Madriguera/pol. Ind. El Vivet es col·loquin 2 AP's nous a 5Ghz, a més a més de 3 AP's a 2.4Ghz (en total seran 5 AP's nous), tot i que el lloc encara està per definir.
A fotre-li canya i disfrutar de la xarxa!
Salut!
Grup Local de Taradell de la Xarxa Guifi.net

Aquesta tarda el supernode TarAnt ha caigut, encara no sabem les causes. Hi ha indicis que podria ser placa mare o el disc SSD. Si s'hagués de canviar alguna peça s'obrirà un apadrinament per tal de solucionar la incidència amb el cost del material utilitzat.
Tota la gent que hi està connectada als AP's (TarAntAP1, TarAntAP2 i TarAntAP3), com les connexión cap a Vic, Mont-Rodon i Muntanyola esatran caigudes fins que no es pugui arreglar.
Per reparar-lo, es tracta d'una torre de comunicacions a on s'hi ha de pujar lligats a uns 14 metres i per tant, per evitar riscos innecessaris es mirarà de fer diumenge 27 durant el matí si el temps acompanya. Sinó s'haurà de mirar aviam quan es pot reparar.

Aquí podeu veure el mapa de sectorització creat per a Taradell, ara que ja tenim els AP's del poble a ple rendiment (a falta de poder instalar el TarVivetAP's).

Avui hem posat en órbita un nou supernode a Taradell. Es tracta del TarEsglèsia, situat al campanar de Taradell.
A partir de demà estarà online i durants uns dies l'acabarem de ajustar, ja que estem provant compressions de dades i tal aviam si aguanta.

Aquí tenim més fotografies del GuifBus muntat al TarAnt. Aquest cop es tracten de fotografies tant de l'exterior de la caixa (a on es pot veure el sistema de refrigeració) com de l'interior, inclús un petit vídeo del muntatge "insitu".



Avui, després d'haver acabat exàmens i haver tingut una estona de temps lliure per dedicar a reconfigurar els aparells que tenim, la xarxa Guifi.net a Taradell torna a estar operativa en tota la seva capacitat.
Recordeu que si voleu fer servir el proxy local de Taradell, el podeu trobar a la direcció 10.138.74.36, al port 3128. Funciona igual que qualsevol altre proxy de la xarxa.
Disculpeu les molèsties que s'hagin ocasionat i agraïments als qui s'han ofert per col·laborar per solucionar els problemes.
Salut!

Aquests dies estem tenint problemes a Taradell.
Al node central TarAnt han petat 2 minipci's que són les que enllacen amb TarPompeu i TarCostaFont (TaradellRadio) i això fa que tinguem TarPompeu i TarRadio aïllats de la resta de la xarxa Guifi.net.
A més a més, el tall amb el TarPompeu fa que no tinguem DNS locals i els haguem d'anar a buscar a fora; per alta banda, el tall amb TarRadio fa que estiguem sense proxy de sortida a Internet.
Tot això quedarà solucionat al llarg de la setmana vinent, ja que es procedirà a la substitució de les 2 minipci's cascades.