Languages

User login


Parlavà


xnadal's picture

http://ca.wikipedia.org/wiki/Parlavà

Se situa al peu del turó anomenat Montori (84 m), formant una plana regada pels rius Ter i Daró; aquest darrer travessa el municipi de sud a nord en el sector oriental. A la part occidental, altres petits turons de formes suaus, com els del pla dels Moros, fan el paisatge desigual.

Des del cim del Montori, però també des del poble mateix o des de la rodalia més immediata, s'albira un panorama magnífic sobre la plana baix-empordanesa, des de les Gavarres a Montgrí, amb la mar al fons.

Dins del terme hi han dues planes conreades, les Mascarades i els Estanyols, que forma part del Pla de Parlavà.

Uns 341 habitants (any 2005) viuen en una estructura urbana no gaire clara: tan sols a l'entorn de l'església hi ha una agrupació d'edificis distribuïts en carrerons estrets i curts, que semblarien assenyalar un antic recinte murat del qual no en resta cap vestigi. Fora d'aquest nucli el poble s'allarga vers llevant i tramuntana en petits veïnats poc definits. Destaquen els veïnats de la Rutlla i de Matabou. El municipi també compren la població de Fonolleres.

 

zone information

zone namePRLV - Parlavà
default proxyTake from parents
default graph serverTake from parents
network global information:
Modeinfrastructure
DNS Servers
NTP Servers
OSPF zone
Time zone(GMT+01:00) Gurb, France, Germany, Italy

contact information

created by: xnadal at 31/1/10 10:52 · updated by: xnadal at Sun, 31/01/2010 - 10:54

Nodes listed at Parlavà