• Català
  • Castellano
  • English


Capítol X. Destinació del patrimoni


Capítol X. Destinació del patrimoni

Article 23. L’extinció de la Fundació determina la cessió global de tots els actius i passius, la qual han de dur a terme el Patronat i les persones liquidadores que es nomenin o, si escau, el Protectorat. Aquesta cessió global, un cop determinats l’actiu i el passiu, i amb l’autorització prèvia del Protectorat, es destinarà a les entitats que estableix l’article 46 de la Llei 5/2001, de 2 de maig, de fundacions.

En el cas que no es pugui fer una cessió global caldrà procedir a la liquidació dels actius i els passius, i donar a l’haver que en resulti l’aplicació establerta en l’apartat anterior.

Comentaris

Opcions de visualització de comentaris

Selecciona la vostra manera preferida de visualitzar els comentaris i feu clic en "Desa la configuració" per activar els canvis.

Article 46 de la Llei 5/2001, de 2 de maig, de fundacions

Article 46

Destinació del patrimoni

1. L’extinció de la fundació determina la cessió global de tots els actius i els passius, la qual s’ha de dur a terme pel patronat i per les persones liquidadores que aquest nomeni o, si escau, pel Protectorat. Aquesta cessió global, un cop determinats l’actiu i el passiu, i amb l’autorització prèvia del Protectorat, es destina a:

a) Una fundació, una entitat pública o una altra entitat sense finalitat de lucre amb uns fins similars als de la fundació, designada pels estatuts o per la carta fundacional i, si no s’ha fet, amb preferència per les del seu mateix domicili o, si no n’hi ha, per les de la comarca amb finalitats anàlogues.

b) Altres entitats que autoritzi el Protectorat, si hi manquen les entitats a què fa referència la lletra a.

2. Si no es pot fer una cessió global, cal procedir a la liquidació dels actius i els passius, i, a l’haver que en resulta, s’hi dóna l’aplicació establerta per l’apartat 1.