• Català
  • Castellano
  • English


Ciència i tecnologia


NAS

NAS (de l'anglès Network Attached Storage) és el nom donat a una tecnologia d'emmagatzemament dedicada a compartir la capacitat d'emmagatzemament d'un computador (Servidor) amb ordinadors personals o servidors clients a través d'una xarxa (normalment TCP/IP), fent ús d'un Sistema Operatiu optimitzat per donar accés amb els protocols CIFS, NFS, FTP o TFTP.

Generalment, els sistemes NAS són dispositius d'emmagatzematge específics a què s'accedeix des dels equips a través de protocols de xarxa (normalment TCP/IP). També es podria considerar que un servidor Windows que comparteix les seves unitats per xarxa és un sistema NAS, però la definició sol aplicar-se a sistemes específics.

Enllaç Mmont-Olot

avui he fet proves amb una nanostation2 i he conseguit enllaçar i fins i tot
conectar a internet per el proxy d'en sibi!
arriba millor el 2,4ghz que el 5hz!
per tan jo penso que tindrem de cambiar el lnba de la parabolica
i posar-l'ho a 2,4ghz i ja podrem tindre l'enllaç!
be estic molt content!

ulises2k

Avui he rebut un correu del meu estimat amic ulises2k
que en el temps que jo feia cibers tan amb va ajudar amb els seus
programes
ara explota altres temes molt interesants:
llegiu mes a:
http://xarxa.no-ip.org/node/73

Calcular Graus Parabolica

Hola!
Com puc Calcular Graus per fer l'enllaç entra Olot i mare de deu del mont
de la parabolica que he montat el reves ja que d'entra si la poses normal fa 45gras amunt no?
si jo la poso el reves tinc 45 avall
si la inclino cap amunt el maxim tinc un 16Graus
no se si ho explico be?
aqui teniu la grafica:

be finalment amb sembla que aquesta grafica amb done la solució
si madeixo el angle de la grafica ja tinc el graus per la parabolica no?
Quans graus serian?

REAL DECRETO 863/2008, de 23 de mayo, por el que se aprueba el Reglamento de desarrollo de la Ley 32/2003, de 3 de noviembre, Ge

REAL DECRETO 863/2008, de 23 de mayo, por
el que se aprueba el Reglamento de desarrollo
de la Ley 32/2003, de 3 de noviembre, General
de Telecomunicaciones, en lo relativo al uso
del dominio público radioeléctrico

http://www.boe.es/boe/dias/2008/06/07/pdfs/A26305-26320.pdf

Jornades Tecnologuiques a Vallfogona del Ripollés

Ahir Dissatbe es va fer la cloenda de les Jordanes
ha estat tres dies molt intensos per mi:
duran aquets tres dias hi ha agut una alta participació tan del public
com de ponets tots molt interesant.
Agrir a en Roro el organitzador la seva implicació i la feinada que ha fet
tambe agrair al tots els participants i al public.

Calculadora per a Power Over Ethernet (PoE)

com que avui es parlava de POE
aqui teniu una calculadora de perduas:

http://www.gweep.net/~sfoskett/tech/

Els ajuntaments rebran 700.000 euros per oferir els seus serveis per internet

, 27 de febrer de 2008
>

Els ajuntaments rebran 700.000 euros per oferir els seus serveis per internet

MAGDALENA RIERA. Girona.
La Diputació de Girona destinarà 700.000 euros als ajuntaments de la demarcació perquè instal·lin la tecnologia necessària perquè a partir del 2010 tots els ciutadans puguin accedir als serveis públics a través d'internet. La dotació servirà principalment per instal·lar xarxes informàtiques internes que connectin edificis municipals i per adquirir material informàtic. Amb aquests ajuts es pretén fomentar la implementació de la nova llei d'accés electrònic, que es va aprovar el juny de l'any passat. Els ajuntaments de més de 5.000 habitants disposaran d'ajuts de 475.000 euros i fins a un màxim de 30.000 euros per cada sol·licitud, i els de menys de 5.000 rebran un total de 300.000 euros, i fins a 3.000 euros per sol·licitud.

Primeres Jornades Tecnologiques a Vallfogona del Ripolles!

Hola el meu Amic Roro de Vallfogona ens comboca a

les Primeres Jornades Tecnologiques a Vallfogona del Ripolles!
tambe esta interesat en que algu de nosaltres tanqui aquestas jornades amb una xerrade del que es guifi i
pugui explicar el nostre projecta!

Inici Programa Tallers Altres consideracions

Xarxa wimax gratuïta i més potent, a Girona

EL PUNT > L'Ajuntament de Girona s'ha acollit a la convocatòria d'ajuts del Consorci de l'Administració Oberta Electrònica de Catalunya 2007 en l'àmbit de la millora de la gestió del territori mitjançant la implantació de sistemes d'informació geogràfica (SIG) i la incorporació de tecnologies mòbils a la gestió local. Segons ha explicat la regidora de Coordinació Territorial, Isabel Salamaña, això suposa la implantació d'una xarxa wimax, que és molt més potent que una wi-fi i que tindrà diverses aplicacions. El ciutadà la notarà perquè amb un ordinador portàtil es podrà connectar gratuïtament a internet des de qualsevol lloc de la ciutat, tot i que es començarà a aplicar per Santa Eugènia. A part, es podran posar en marxa sistemes d'informació a través del telèfon mòbil, com per exemple que es pugui demanar com anar a una adreça concreta des del punt on s'és. El ciutadà rebrà al seu mòbil –si està preparat– un mapa amb la ruta que ha de seguir. L'aplicació sobre l'Ajuntament serà la de facilitar la feina del personal de carrer. Amb un PDA un treballador podrà comprovar in situ si una obra és legal o il·legal, ja que estarà connectat amb el servidor de cartografia municipal. Si entra dades noves, la informació quedarà automàticament modificada, i evita haver de fer informes a paper. També tindrà aplicacions, per exemple, en la realització d'inventaris

Nou protocol 812.11n

L'altre dia passejant per l'FNAC acabant d'omplir mentalment la carta de reis em vaig acostar a la zona dels routers i vaig veure un Linksys, pero no era un Linksys qualsevol, util·litza un protocol fins ara desconegut per a mi el Wireless N, totalment compatible amb B i G, amb una velocitat superior i un radi d'acció quatre vegades més ample, crec que seria una bona idea implantar aquesta tecnologia a guifi.net ja que sembla que té molts avantatges, ara, fins que no el poguem flashejar...

Nokia 770 - Una petita meravella

n770 - Al palmell de la màDes de fa una setmana, soc l'afortunat propietari d'una nokia 770. Aquest petit giny, com diuen els creadors, NO és una PDA, NO és un telefon, NO és un navegador... què és?? El defineixen com a Internet Tablet: un dispositiu que et permet un accés sense fils a internet, de la mida del palmell de la mà, i amb una pantalla suficient perquè l'experiència no sigui traumàtica. A continuació us faig cinc cèntims de l'aparell, i com que diuen que una imatge val més que mil paraules , algunes captures de pantalla Smiling

Diferents formats de CD-ROM

Hi ha un dubte que despres de anys i anys de grabar CDs encara se'm planteja quan el software 'cremador' em diu, quin tipus de CDROM vols grabar: mode 1 o 2, ein??? doncs be espero que despres d'aquest post tingueu les coses tan clares com jo a l'hora de saber que carai ens pregunten.

Introducció minimalista al dimensionat de Xarxes Wifi

íšltimament estic veient que s'està
movent molt el tema del guifi.net de cara a oferir serveis afegits com la VoIP,
streaming de radio, ...

Em sembla molt fantàstica
l'experiència per diversos motius. Sembla que la gent s'implica molt i sempre és
bo un impuls a la societat perquè entri en les noves tecnologies. A més és
interessant tenir aquest recurs disponible per ús personal (compartir informació
entre veins, jocs en xarxa, ...). I infinitats de motius més que tampoc són l'objectiu
d'aquesta entrada.

Tot i això crec que s'ha de prendre
com una experiència i no com una xarxa troncal. Així que voldria aportar els
meus coneixements respecte el tema, a forma d'avís.

Emprant TightVNC

Acostumat a administrar l'ordinador de forma remota mitjançat el ssh he volgut veure la gestió remota de les x de l'ordinador amb VNC. En aquest cas he optat per emprar el TightVNC, ja que la seva característica principal és el seu alt nivell de compressió, cosa que el fa óptim per a l'administració d'una màquina en una línia de capacitats limitades, com ara una adsl.

Contingut sindicat